Op naar San Juan (Puerto Rico)

27 september 2013 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Op de Air Berlin tickets stond "Gate D22" naar San Juan, maar op de borden staat "Gate D42", dus toch maar even nagevraagd (wat op de borden staat klopt). Alleen Miami International Airport is zo groot dat we toch maar even de Skytrain hebben gepakt; dat is zo'n onbemande zweeftrein die elke 5 minuten langskomt.

Maar eindelijk is het zover, ons laatste stukje van de heenreis gaat beginnen. Vlucht AA 1317 vertrekt op tijd om 19:20 uur.
Wat ons wel direct opvalt is dat we in deze Boeing 757 van American Airlines meer beenruimte hebben dan op onze 10 uur durende vlucht met Air Berlin in een Airbus 330. Het uitzicht over Miami in de avond is gewoon schitterend om te zien.

We landen netjes op tijd om 22:00 uur op de Luis Muñoz Marín International Airport van San Juan. Onze koffers zijn er supersnel en de luchthaven is niet erg groot, met als gevolg dat we 25 minuten later buiten staan op zoek naar een taxi, die er vrijwel onmiddellijk is.
Het korte taxiritje naar ons InterContinental Hotel kostte ons $25 (inclusief tipgeld). Het leren omgaan met fooien (oftewel "tips") is begonnen; het begint al met de koffers die door de portiers naar binnen worden gebracht.
Nu nog even inchecken aan balie en dan zo gauw mogelijk naar bed. De vermoeidheid begint toe te slaan; we zijn al zo'n 24 uur wakker.

Rond half 12 liggen we dan eindelijk in ons King Size bed (wat is dat hoog) en liggen nog geen minuut later lekker te slapen.......